Co je microgreens

Microgreens můžeme česky volně přeložit slovem minizelenina nebo minisaláty. Jsou to výhonky vypěstované rostlinky ze semínek listové, košťálové nebo kořenové zeleniny. Výhonky zeleninymicrogreens mají vysoký obsah vitamínů a minerálů, jsou schopny nám dodat energii. V porovnání s běžnou zeleninou se minizelenina vyznačuje také intenzivnější chutí a v neposlední řadě nám ozdobí jídlo (v oblibě ji mívají kuchaři v restauracích) a třeba i stůl jako jarní a velikonoční dekorace.

PEA-SHOOT-SOUP-copy

 

Naše microgreens jíte úplně čerstvé - sklízíme denně. Nevozí se přes hranice států, nebo dokonce na jiný kontinent. Vypěstujeme je a sklidíme u nás na mikrofarmě v Praze.Je to tedy skutečně místní produkt !! Zásilky odesíláme(PPL,ČP - balík do ruky) JENOM v pondělí a úterý,aby Vám přišly do druhého dne,maximálně ale ve čtvrtek. Po Praze a dalších větších městech nabízíme službu CHCITOTED - doručení i do 60minut od expedice!! Nebo se stavte osobně pondělí-pátek na naší výdejně na I.P.Pavlova - Praha 2 .Balíme právě sklizené microgreens,takže Vám po převzetí balíčku vydrží v lednici minimálně do víkendu,při osobním odběru cca týden.Balíček je vyplněn tak,aby se Vaší zásilce během cesty nic nestalo - manipulace s balíčkem během přepravy Vašim microgreens nijak neublíží.

microgreens

 

JSOU ZDRAVÉ

První definice slova strava zni „co určitá osoba nebo zvíře jí". Jakákoli strava, jakýkoli jídelniček může zahrnovat microgreens a klíčky. K tomu, aby nám chutnaly,nemusíme být vegetariáni, vegani nebo jist pouze syrovou stravu. Microgreens mohou být součásti jakéhokoli - vařeného i syrového, zeleninového i masitého. Lze je dobře kombinovat s jinými potravinami.Hodi se ke steaku, k drůbeži i k rybě - opravdu ke kterémukoli jídlu, třeba i k snídani nebo ke svačině. Přidání klíčků a microgreens do každodenní stravy a jejich zařazení do života může být velmi jednoduché, a přitom dovede stejně snadno život změnit - například snížením rizika vzniku chronického onemocnění a zlepšením zdraví tlustého střeva.

Kličky představují vynikající způsob, jak zvýšit množství snědené zeleniny. Maji vysoký obsah vlákniny, vody, vitaminú a minerálů. Výhonky slunečnice, pohanky a hrachu jsou velmi bohaté na chlorofyl a jiné nutričně významné fytochemikálie. Naklíčené luštěniny mají velký podíl stravitelné bilkoviny. Nezatíží vás cholesterolem, je v nich jen velmi málo tuku a mají nízký obsah sodíku.Klíčky a microgreens jsou plné sacharidů příznivého typu - takových, které je vhodné jíst.

Beetroot-and-Goats-Cheese-Crostini

 

ROZMANITOST JE KOŘENÍM SPRÁVNÉ VÝŽIVY

Má-li mít vaše strava co nejlepší výživovou hodnotu, musíte jíst hodně druhů čerstvé zeleniny. Každá rostlina obsahuje jiné živiny v různém množství. Čím více různých druhů zařadíte do jídelníčku, tím lépe zajistíte organismu potřebné látky. A naše vlastnoručně vypěstované microgreens a klíčky vám při tom hodně pomohou. Naklíčené luštěniny jsou bohatým zdrojem bílkovin, microgreens vám dodají chlorofyl a vitamíny. Důležitá je také vláknina. Navíc mají příjemnou chuť :)

Stir-fry-thumb

 

NAŠE PRODUKTY JSOU BEZPEČNÉ
 
Bezpečnost především.Používáme pouze čistou, čerstvou pitnou vodu, nasadíme si ochranné rukavice a roušku než se dotkneme semen,klíčků nebo při samotné sklizni microgreens,myjeme nádoby potřebné k nakličování nebo pěstování microgreens horkou vodou s desinfekčním prostředkem. Pokud koupíte kličky nebo microgreens v obchodě, kdo ví, kdo s balíčkem manipuloval a jak, kde kličky stály a jak dlouho?Víte, kdo se dotýkal semen, klíčků a microgreens od nás z FRESH GREENS ? Ano, víte! Nikdo !! :))
 
microgreen-radish-sprouts-male-hands-600w-1391395766
 
MIKROZELENINA PRO ZDRAVÍ
 
Lidé, kteří hledají zdravé potraviny, se často obracejí k mikrozelenině. Vyberte si kterékoli noviny nebo časopis, prolistujte knihy o zdraví a dietách v obchodě nebo v knihovně.Zaposlouchejte se do zpráv v rozhlase nebo si nalad'te své oblíbené reportéry v televizi a bude-li tam něco o zdravém jídle, určitě nebude chybět také zmínka o nutnosti zvýšit příjem zeleniny. Zelenina představuje vynikající zdroj mnoha makroživin, které potřebujeme, abychom zůstali naživu a naopak neobsahuje typy tuků a sacharidů, jimž bychom se měli vyhýbat, chceme-li zůstat dlouho zdraví. Klíčky,výhonky a microgreens rovná se nejmladší forma zeleniny.Strava snižující riziko onemocnění rakovinou musí mít nízký obsah nasycených tuků. Vyhledávejte potraviny, které mají vysoký obsah nenasycených tuků nebo tuků s jednou nenasycenou vazbou. Jezte více vlákniny. Zaměřte se na byliny a zeleninu s tmavě zelenými listy.
Kličky a výhonky luštěnin představují dobrý zdroj bílkovin pro diabetiky. Naklíčené luštěniny jsou snadno stravitelné a mají výbornou chuť. Obsahují málo tuku a hodně vlákniny. Sacharidy z těchto potravin jsou vhodného typu - takového, který patři do každodenního jídelničku.Chce-li mít člověk zdravé srdce, měl by jíst hodně zeleniny, zejména s tmavě zelenými listy-třeba výhonky! Cela zrna, která jsou dobrým zdrojem vlákniny, mohou pomáhat při snižováni krevního tlaku. Jídelniček zaměřený na hubnutí může obsahovat kličky a microgreens, které dodávají pocit nasyceni, aniž by přidávaly energii.Výhonky mají vysoký obsah vlákniny a trávení luštěnin může trvat déle, takže je trávicí systém zaměstnaný a nevysílá signály „Nakrm mě! Mám hlad!" Máte-li hlad, dejte si microgreens a klíčky bohaté na živiny. Lidem, kteří drží nízkosacharidovou dietu,mohou klíčky,výhonky a microgreens vyhovovat proto,že se v nich nacházejí vhodné sacharidy- takové, jaké tělo potřebuje a zužitkuje a nebude ukládat v podobě tuku. Nerafinované, složené sacharidy jsou nezbytné pro zachování zdraví. A právě takové sloučeniny naše produkty poskytují.